728x90 AdSpace

Latest News

18 November 2010

Inovasi Lampu





Lampu "Crane"
Lampu berbentuk crane direka oleh artis di Studio Job.Tinggi(1,63meter) dan rekaan adalah sangat asli dan kelihatan seperti betul

Lampu macam payung
Keseluruhan lampu dibina berdasar rekaan mudah yang serupa dengan bahagian payung.Tapi ia mempunyai bahagian yang fleksibel yang memberikan bentuk seperti bola.Keseluruhan bentuk diinspirasi dari budaya timur,termasuk tanglung dan payung.Disebabkan bahan yang digunakan memberikan cahaya yang panas,membentuk sebuah atmosfera yang menyamankan.

Lampu 'Liquid Light'
Sesuai untuk mereka yang menyukai rupabentuk industri,lampu 'Liquid Light' oleh Tanya Clarke merupakan gabungan seni dan fungsi.Dibuat dari  sistem paip kitar semula dan dicerahkan dengan LED

Lampu 'Torn Light'
Pereka Billy May mereka konsep cahaya yang tajam,merupakan cara berhati-hati untuk menambhkan sedikit cahaya ke apartment korang.Pemasangan meliputi cahaya LED dan kelihatan seperti korang ada sebuah lubang ruang masa tajam yang pellik menembusi bilik korang

Lampu 'Delight Bubbles'
Korang boleh picit lampu ni.Direka oleh Diana Lin.Malah apabila korang picit,ia akan berbunyi 'whoo' pada setiap picitan.Kalau korang padam lampu ni smbil main picit-picit,nanti korang terpicit benda lain plak,lain plak bunyinya

Lampu 'Blocco'
Cantik walaupun tak dinyalakan.Blocco merupakan sinar yang lembut dalam bentuk ikonik sebuah lampu.Menggunakan LED putih,membentuk lampu dengan sebuah lampu.

Lampu "Hanging Milk Bottle"
Lampu yang berbentuk seperti botol susu.

Lampu 'Cloned Eyeballs Make Eerie'
Kalau korang nak perasaan seseorang memerhatikan korang,hah pasang lampu ni.Direka oleh Kumpulan Pereka Perancis yang dipanggil 5.5 Designers.Mereka menawarkan perkhidmatan lampu dimana rekaan lampu berdasarkan mata korang.Betul mata korang,aku tak salah tulis,yang dalam gambar ni pakai mata Anip,blogger gempaksiotz ,mata keranjang ni,haha XD.Jadi kalau korang nak perasaan diperhatikan Anip,pasang lampu ni ;)

Lampu 'Bang!Shoot Out The Light'

Korang tembak lampu ni untuk menutupnya.Cahaya akan terpadam dan lampu akan kelihatan seperti ditembak

Lampu 'Plera Pendant'
Lampu gantung Plera direka oleh Enrico Zanola dan Andrea Di Flippo dari DZstudio.

11. Lampu 'Light Blubs Special Editions' oleh Pieke Bergmans
Aku agak suka ngan lampu ni,korang tengokle macam kelakar pun ada^^.Lampu ni nampak macam sedang penat betul tak?Okla,aku dah penat,jumpa lagi

Sedikit Fakta:Mentol telah dicipta oleh Thomas Alva Edison pada tahun 1879



Inovasi Lampu
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

2 ulasan:

Top