Pengikut

PIN

busuk

300x250 AD TOP

Home » » LADYBIRD SANA SINI~CONTEST

LADYBIRD SANA SINI~CONTEST

Aku Join LADYBIRD SANA SINI~CONTEST  dekat blog ni Coupleinblacxx,mehla join sekali ngan aku,ada hadiah,walaupun aku rasa konfirm aku yang menang haha XD.Tak susah pun soalan dia.Hah ni,aku dah jawab,jngn tiru ye hihi^^

1. Apakah itu LADYBIRD?

Ladybird adalah seekor menatang kumbang Coccinellidae(curik dari wikipedia) yang bukkannya gadis atau pun burung walaupun nama dia LADYBIRD.Orang biasa panggil kumbang kura-kura manakala kura-kura tak pula dipanggil sebagai kura-kura kumbang

2. Berikan warna yang terdapat pada LADYBIRD?

Warna yang terdapat di LADYBIRD adalah kuning,oren dan merah menyala dengan bintik-bintik hitam,apa tak percya,hah nah aku tunjuk gambar,melainkan kalau ladybird ni termasuk dalam tong cat berwarna hijau,maka warna hijau turut terdapat pada ladybird,haha XD



Gambar Disertakan Supaya Dapat Markah Lebih
3. Fakta yang kamu tahu tentang LADYBIRD?

Fakta yang aku tahu,otak burung unta lebih kecil dari matanya,eh silap,fakta tentang ladybird,ladybird 'mengeluarkan darah' sendiri kerana melindungi diri dari pemangsa kerana darahnya ada bahan kimia yang dibenci dan membawa maut kepada pemangsa dan jika teknik tu tak dapat menakutkan musuhnya,ia akan berpura-pura mati.Tapi kalau manusia cucuk pisau ke perut untuk mengeluarkan darah sendiri,tu bunuh diri namanya ya dan teknik untuk berpura-pura mati tak diperlukan lagi ;).Tu jela fakta yang aku tahu,cikgu aku ajar tak habis....

4. Buat cerita ke, sajak ke, or cerpen ke pasal LADYBIRD okeh(boleh copypaste tp harus xde plagiat!!!hahaha)

Adei,baru nak plagiat haha XD.Okla,aku buat sajak pasal LADYBIRD

SAJAKJE LADYBIRD
Karya Aideal Fitri(Hakcipta Terpelihara Tapi ladybird aku tak pelihara)

Ladybird is so colourful
Yellow,orange and scarlet
Scarlet,yellow and orange

It can fly
But not so high
Looking at the sky
With a sigh

Ladybird is so small
Sometime you may not notice
It perch on the wall
Ok,thats all
Dah takde idea.....haha XD

Syarat2 penyertaan,sila baca kat sini

*AKU AKAN CUBA MEMPENGARUHI/MERASUAH JURI SUPAYA AKU MENANG ;)

P/S:Personaliti aku tak mengizinkan aku menjawab soalan ni dengan serius,tapi hadiah serius aku nak,apa aku takde hadiah,langgar peraturan?!!!Argh,tipu!!

P/S LAGI:Hah korang nak tiru jawapan aku la tu ;)



4 comments:

  1. TERBAIK!!!i suke catatan ni....sgt bernas, tuntas n segala macam hebat encik aideal fitri nih=)bagus2....encik aideal, baju melayu encik saiz ape???sile beritahu yer, xbaju melayu, baju kemeja, baju motong getah@baju bon jovi pon boleh jugak=))))

    BalasPadam
  2. @shininghepiness=)TQ^^ TQ^^,dah kompem menangla ni kan(tak sia-sia bg rasuah).Saiz baju melayu?XL....^^

    BalasPadam
  3. bro...congrates=)menang sudah....hehe....give me ur details eh=)tqvm=)

    BalasPadam

PINS

Below are some auto preview of blogs from busuk.org.I`m not responsible for whatever contains or pictures that are shown because I dont have any control on it. Di atas adalah paparan automatik sesetengah blog dari busuk.org.Saya tidak bertanggungjawab terhadap apa2 kandungan atau gambar yang disiarkan kerana saya tidak mempunyai sebarang kawalan ke atasnya.