Vuvuzela

Piala dunia dah masuk separuh akhir,pagi ni jngn lupa tengok Belanda lwn sama itu Uruguay.OK bab kita hari ni adalah mengenai vuvuzela ya murid murid,ok korang semua dah beli dah menatang ni ke belum?.VUVUZELA,entah betul ke tak aku eja,suka hati akula kan.
Kegunaan vuvuzela ni adalah untuk memeriahkan suasana stadium,bnykla dia pnya meriah dan juga untuk menyakitkan hati jiran rumah korang dngn bunyi yang terbit dari perbuatan meniup vuvuzela.Vuvuzela juga dikenali sbagai lepatata,manakala aku memanggilnya sebagi ntah hapa hapa ntah.Vuvuzela dibuat dari tanduk Kudu(spesis Antelop/Rusa),jadi Zam kau tak boleh guna tanduk Kerbau Balau untuk membuat Vuvuzela,dan kegunaan sebenar vuvuzela ni adalah utk memangil penduduk kampung yng jauh untuk perhimpunan maysarakat.
Vuvuzela keburukan dia,selain dari bunyi bising yang menyakitkan telinga dan hati,dikatakan gak boleh mendatangkan penyakit selsema.Banyak gak pemain bola yang komplen pasal vuvuzela ni,diorang cakap mengganggu komunikasi diorang atas padang.

Ulasan

  1. pergh.. mane2 gua pegi org citer pasal cawan dunia..nice blog anyway

    BalasPadam
  2. Cawan dunia?Oh world cup XD,TQ Hamzah Ian :)

    BalasPadam
  3. fit,aritu aku g uptown melake.aku tgk dia wat dr plastic je...40 hengget satu..mahal ooo..
    yg vuvuzela tanduk kerbau balau tu melayu punyer...hahahaha:)) :))

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KOLONEL SANDERS-PENGASAS KFC

Blog Tutorial:Aneka Gambar Untuk Header Bertukar-Tukar