05 Oktober 2010

Lukisan Yang Dihasilkan Dari Gula-Gula Getah

4 ulasan:
 
Korang biasa kunyah gula-gula getah lepas tu buat belon darinya,pastu buang merata-rata sampai orang lain terpijakkan,hah ni ada alternatif lain utk korang.Apa kata hasilkan lukisan yang camni hah,karya yang dihasilkan oleh Jamie Marraccini.Dia telah membuat lukisan dari gula-gula getah sejak 1998.Jom kita tengok lukisan dari gula-gula getah yang telah dihasilkan oleh Jamie Marracini:


Menurut Jamie, Seni Gula-Gula Getah  ini adalah hasil dari beratus jam mengunyah dan menghampar.Dia mengunyah dan menghampar gula-gula getah ,membentuk gambar dengan fokus utama pada muka,kaki dan tangan.Dia  menggunakan lebih dari 35,000 keping gula-gula getah dalam 30 hasil kerja  yang menghiasi rumahnya.
Apa yang paling menarik disini ialah,Jamie Marraccini sebenarnya mengunyah dulu gula-gula getah tersebut sebelum menghasilkan karya dengannya.



4 ulasan:

  1. cantik dan kreatif tp...eeeeuuuuuwww... :-/

    BalasPadam
  2. @fiq Memang cntk,tp geli la kan,betul tak?^^

    BalasPadam
  3. tak saket gg keh kunyah lama2? hehe. papepon, agklah kretp. xde keje gamaknyaa. wakaka

    BalasPadam
  4. @syAzAnA Dia suka sangat kunyah gula-gula getah agaknya^^

    BalasPadam

TERIMA KASIH UNTUK KOMENKOMEN TERBARU

 
© 1986. Aideal Fitri - fitri1986 Malaysian Blogger