Follo Molo (Become My Stalker And Ask Me To Stalk Back....I prefer a Yandere...)

Bored?You can play around with these line of colours for a while.....it is 100times better than PS4...because I dont have one....

20 Oktober 2010

Bandar Dari Kertas:Istana Di Laut









Artis origami dari Jepun,Wataru Itou,dah habiskan 4 tahun untk menghasilkan model bandar dari kertas.Keseluruhan model-berukuran 2.4m dan tinggi 1m-dihasilkan menggunakan hanya kertas,dimana Wataru melekatkannya bersama menggunakan gam kraft,sebuah pisau seni dan penebuk lubang.

Wataru Itou yang mengambil jurusan seni di universiti dekat Tokyo menggunakan 4 tahun untuk menyipakan bandar yang diberi nama “Castle on the Ocean”/"Istana Di Laut" lengkap dengan cahaya elektrik dan keretapi,semua dibuat dari kertas.

Ni la dia Bandar dari Kertas Yang Bernama "“Castle on the Ocean”/"Istana Di Laut" 


Tangga,kincir angin,lampu,semuanya dibuat dari kertas

Karya yang dah siap ini dipamerkan pada pameran di Pulau Tiruan Umihotaru,berdekatan Tokyo.Bagaimanapun,Wataru berkata dia akan membakar hasil kerjanya selepas pameran tamat(???!!!)

Menurut Wataru "Saya bersungguh-sungguh semasa bekerja menghasilkan projek saya tapi saya hilang minat selepas ianya siap.Apabila pameran tamat saya akan membakar istana tersebut.Saya fikir saya boleh lihat ia membangun dari abu jika saya ambil video dan mainkannya ke belakang".



4 ulasan

wow! hebat!!! (OnO)
waaa!!! jgn la bkr!!! Baik lg kalo die bg kat Mika! (>n<)


p/s: Wataru-sensei! plz, let me be your student! XD

Reply

mak ai...creative nyer dorang....nape omu tak creative camtu....nape....nape....omu salah makan ubat ker....

Reply

@Omu RiceBetutlu,diorang ni memang kreatif la kan.....erm...awak makan ubat apa Omu Rice :)

Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

At the post page,this banner can be spin around ;)