Bahaya Menunggang Sambil BerSMS

Baru baru ni,orang kampung saya telah terlibat dalam kemalangan motorsikal.Kedua-dua mereka adalah budak perempuan dalam umur belasan tahun,telah meninggal dunia.Punca kejadian adalah disebabkan salah seorang yang memandu motorsikal bermain sms sambil menunggang dengan laju.Menurut pemandu kereta yang bertembung dengan motorsikal terbabit,beliau telah cuba mengelak,namun oleh kerana motorsikal itu terlalu laju,tidak dapat mengelak dari bertembung,malah motor terbabit terbelah dua dan kedua-dua remaja tersebut cedera parah.Jadi kat sini aku nak ingatkan korang,janganlah sambil menunggang tu korang bersms ngan pakwe ke makwe ke,bahaya wo.Selain tu aku ada gak tengok satu klip video kat U tube ni,ada seorang bapak tu,dia tinggalkan anak dia kat motor skuter,enjin tak mati lagi,anak dia pulas throttle,apalagi motor tu bergerak,kesian budak tu jatuh tergolek,nanti aku jumpa video tu aku letak kat sini sbagai peringatan kita bersama.Hah jumpa pun,ni video dia

video

Ulasan

  1. so.janganlah kamu semua bersms kee..bercallin2 time tunggang motor
    sayangilah nyawa anda
    :)

    BalasPadam
  2. Budak yng kat dalam video ni,nak berdiri pun dah tak stabil Teyha :(

    BalasPadam
  3. Kalau dua remaja yang naik motor tu,memang teruk,sudah meninggal dunia....

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KOLONEL SANDERS-PENGASAS KFC

Blog Tutorial:Aneka Gambar Untuk Header Bertukar-Tukar