CUBA DAHULU BARU TAHU

Kadangkala kita selalu memikirkan hasil akhir. Kita hanya akan bertindak apabila kita merasakan bahawa kita akan menang. Dan hanya akan membiarkan sesuatu perkara begitu sahaja apabila kita merasakan kita akan kalah. Kesannya kadangkala kita tidak melakukan perkara tersebut kerana kita merasakannya ia tidak boleh dilakukan. Padahal, kita mempunyai poteni yang besar untuk berjaya. Alangkah ruginya.Pasti anda pernah mengalaminya bukan?

Apa kata kita renungkan kata-kata di atas. Ubah perspektif kita. Bertindak atau cubalah terlebih dahulu perkara yang ingin dilakukan. Hasilnya barulah kita tahu sama ada perkara tersebut boleh dilakukan atau tidak. Kita perlulah memprogram minda kita untuk berada di peringkat di mana tindakan dirasakan lebih penting daripada hasilnya.

Analogi mudah. Anda meminati seseorang. Tetapi tidak tahu sama ada hendak mengoratnya atau tidak. Tetapi kesan membaca blog ini anda merasakan perlunya mencuba. Hehe.. Sebab anda merasakan tindakan perlu diambil. Tentang hasil akhir biar sahaja ditentukan nanti. Sebabnya anda tidak mahu menyesal. Inilah yan perlu diterapkan.

Faham quote motivasi hari ini? Kesimpulannya, lakukanlah perkara yang anda ingin lakukan supaya anda tidak menyesal. Mungkin anda akan kalah, tetapi sekurang-kurangnya anda tidak akan menyesal. Adakah anda ingin suatu hari nanti di kala anda tua, anda berkata, “alangkahnya baiknya aku mencuba melakukan perkara tersebut dahulu?


p:S- Tetapi pastikan nak mencuba benda elok(saya yakin100% pembaca blog ni org yg baik2) :)
bukannya nak cuba2 nak hisap rokok,gam dan benda tak berfaedah yg lain

P:Ss-Saya ada blog baru sempena 2009 ni-khas utk student :) bacalah yer(http://akubudaksekolah.blogspot.com/)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KOLONEL SANDERS-PENGASAS KFC

Blog Tutorial:Aneka Gambar Untuk Header Bertukar-Tukar