Follo Molo (Become My Stalker And Ask Me To Stalk Back....I prefer a Yandere...)

Bored?You can play around with these line of colours for a while.....it is 100times better than PS4...because I dont have one....

01 Januari 2009

TIPS MENCAPAI MATLAMAT

Apakah Alasan itu Membatas Matlamat Anda?

Saya telah berjumpa dengan ramai orang. Saya juga telah membaca pelbagai emel yang dihantar.


Masih ramai yang saya baca dan lihat, meletakkan batasan kepada apa yang mereka ingin capai. Sering kali matlamat mereka tidak dapat dicapai kerana mereka tidak yakin untuk melakukannya.


Saya percaya dan pastinya anda juga percaya bahawa mereka ini mempunyai sikap atau tidak mempunyai disiplin apabila berfikir. Mereka selalu beranggap mereka tidak pandai, tidak ada tuah, tidak ada tenaga untuk berusaha, tidak ada kemahiran seperti orang lain seperti mana yang mereka harapkan.


Sebagai contoh, apabila kita menuntut ilmu dengan cara kita membayar untuknya, adakah kita akan terus melengah-lengahnya? Adakah anda perlu menunggu wang yang secukupnya untuk mulakan perniagaan atau mencapai matlamat anda?


Jangan ada dorongan untuk berfikiran seperti ini;
1. Apabila duit saya cukup nanti, barulah saya nak mulakan perniagaan saya di internet.
2. Apabila saya nak boleh bersikap terbuka, barulah saya akan terima pendapat itu.
3. Apabila saya tidak lagi sibuk, barulah saya rancang perniagaan saya ini.


Jangan letakkan alasan sebagai batasan untuk anda berjaya. Pengalaman saya yang lalu sudah cukup mengajar betapa ruginya saya meletakkan batasan-batasan itu.


Soal masa, wang, tenaga dan kemahiran bukan lagi batasan yang besar untuk menghalang anda dari berjaya.


Jika ada kemahuan, disitu ada jalan. Contohnya, jika anda ingin pelajari memulakan perniagaan di eBay, anda harus berani untuk luangkan masa, membaca, mempelajari, memahami dan mempraktikkan ilmu yang diberi.


Apabila anda mengeluarkan wang untuk membeli ebook panduan, pastikan anda tidak buang masa begitu sahaja. Jika anda tidak praktikkan, nescaya sama juga anda buangkan wang anda membeli panduan-panduan lain dan dibiarkan begitu sahaja.


P.s: Ilmu itu besar ertinya, Ilmu itu adalah satu pelaburan yang amat-amat-amat berharga. Ilmu inilah membantu kita mencapai matlamat. Untuk mendapatkan ilmu itu, jangan takut untuk melabur sedikit wang. Dengan pelaburan yang sedikit itu, kita perolehi ilmu yang bakal memberikan kita kesenangan pada masa akan datang.



SUMBER:NORIZAMSHAHDOTCOM-(http://www.noorizamshah.com/)

Post a Comment:

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

At the post page,this banner can be spin around ;)