Followers

26 Disember 2010

Disember 26, 2010 - 1 comment

Produk Inspirasi Dari Telur





Pasu Berbentuk Telur

Rumah Telur
Rumah berbentuk telur ni merupakan unit bergerak yang dipanggil'blob VB3'.Rumah telur ni dilengkapi bilik mandi,dapur,lampu dan katil.Bahagian hidung boleh dibuka secara auomatik dan berfungsi seperti anjung.Ianya mudah dialihkan dan boleh digunakan sebagai bilik tetamu.Direka oleh syarikat seni bina Belgium yang bernama dmvA.

Katil Telur

Katil ni didatangkan dengan cahaya lampu,sistem bunyi dan dok iPod

Tong Kitar Semula 'Ovetto'

Arkitek Itali yang juga merupakan pereka dan pengarah seni,Gianlica Soldi memperkenalkan Tong Kitar Semula yang diberi nama Ovetto,berasal dari perkataan Itali yang bermaksud telur.Mempunyai tiga bahagian berasingan untuk memudahkan kitar semula dan lebih teratur.

Speaker Telur

Didatangkan dengan hanya warna merah dan hitam.Akan bergoyang tapi tak jatuh,sambil korang mendengar lagu.

USB Hub Card Reader Speaker
DN-USP301 oleh Evergreen Japan adalah sebuah speaker USB yang unik....card reader dan USB hub semuanya dalam satu.Apabila diasingkan dari tengah,telur ni menjadi speaker 2 stereo.Speaker sangat mudah diletakkan atas meja tanpa perlu bimbang ia jatuh.Tenaga diadatangkan dari pot USB.

'Egg-celent' Speaker
Satu lagi speaker berbentuk telur.Pecahkan kulit telur dan dua bahagian atasnya menjadi speaker manakala tapaknya bertindak sebagai 'sub-woofer'.Tapaknya juga menyediakan dok untuk pemain MP3.

Tempat Mandi Berbentuk Telur
Ada paip hujan,tab mandi,dan urutan hidro(jakuzi).Paip hujan dletak di tengah siling.

Kerusi Sandar Gantung Berbentuk Telur



25 Disember 2010

Disember 25, 2010 - 1 comment

Seni Arca Dari Kayu Menggunakan Gergaji





Randal D.Boni merupakan artis seni arca hidupan liar yang mereka seni arca dari kayu pokok menggunakan gergaji.Motif utamanya adalah menghasilkan haiwan liar seperti beruang,burung hantu,helang....jom,tengok hasil kreativitinya

23 Disember 2010

Disember 23, 2010 - 6 comments

USB dan perkakas laptop yang korang suka =)





Laptop 'Monster Stand'

USB Motion Sensor Skulls
'USB Motion Sensor Skulls' akan menyala bila ada orang lalu dan akan buat bunyi yang pelik

USB 'Hub 4 port'
Usb 'Speaker Screaming Skeleton'

Usb 'Thumbdrive'

Usb'Finger Flash Drive'
Mouse

Kumpulkan kesemuanya untuk menceriakan laptop korang =)

Kalau korang suka yang ni,korang mesti suka yang ni gak,perkakas komputer



Disember 23, 2010 - 2 comments

Kasut Ada Muka





Gwen Murphy mengubah kasut lama dengan meletakkan muka pada kasut tersebut.
Aku tak tahu kenapa,tapi aku rasa seram je tengok muka kat kasut-kasut ni semua



Disember 23, 2010 - 2 comments

Gitar





Gitar 'Lego'
Gitar lego kaler hitam,badannya dibuat secara keseluruhan menggunakan lego.Kalau bhgn dia trtanggal pasang balik je macam korang main lego.Boleh dimainkan macam gitar biasa,semua bhgn gitar yang berfungsi  disediakan,cuma perlukan tali gitar.

Gitar 'Big Foot '
Pereka gitar terkenal,George Marlin mereka gitar yang bernama Big Foot ni yang dipamerkan semasa Festival Gitar di Pantai Miami.

Gitar 'Lutsinar'
Gitar Elektrik Lutsninar Ibanez jem 7V-Oleh Plexiglass

Gitar 'Emerald’s new Dragon – Bahamut'
Badan gitar ni berbentuk naga

Gitar 'Spiral'
Gitar Eletrik yang badannya berbentuk pusaran

Gitar 'Spider'
Gitar yang berbentuk seperti lelabah