Follo Molo (Become My Stalker And Ask Me To Stalk Back....I prefer a Yandere...)

Bored?You can play around with these line of colours for a while.....it is 100times better than PS4...because I dont have one....

13 November 2009

Azizi Ali dan sekeping kad


Azizi Ali dan sekeping kad

--------------------------------------------------------------------------------

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Saja nak berkongsi artikel di blog saya, dan saya pastekan disini. Moga ianya memberikan manfaat

Azizi Ali dan sekeping kad

Saya yakin ramai yang kenal dengan nama Azizi Ali. Satu perkara yang menarik mengenai beliau yang baru saya tahu hari ini, didalam buku Kuasa Hijrah Kuasa Untuk Berubah, penulis bertanya kepada Azizi Ali, bagaimana beliau boleh menjadi jutawan sedangkan ramai orang melayu merasa mustahil untuk menjadi jutawan?

Jawapan beliau :

Kerana saya MAHU dan saya TAHU apa yang saya MAHU

Dan lebih menarik, Azizi Ali laminate apa yang beliau mahukan didalam sekeping kad. Beliau berkata “Ini adalah misi hidup yang saya buat beberapa tahun yang lepas. Ianya jelas dan tepat, apa yang saya mahukan untuk tahun-tahun akan datang”

Dan pesanan beliau lagi:

Ramai orang inginkan banyak perkara, sehingga mereka sendiri tidak pasti apa SEBENARNYA yang mereka mahukan. Mereka hanya berkhayal dan mengelamun kosong, tanpa menentukan secara tepat apa yang mereka mahukan. Jika kita hendak berjaya, pertama sekali, kita kena TAHU apa yang kita MAHU

Kesimpulan

Lihat sahaja, seorang yang sudah bergelar jutawan pun masih menulis apa yang beliau mahu didalam sekeping kad, inikan kita yang langsung tak mempunyai apa-apa.

Juga saya ingin berkongsi semasa saya menghadiri bengkel Berhenti Makan Gaji baru-baru ini, pada sesi terkahir bengkel, Tuan Shamsuddin Kadir menyuruh kami menulis apa yang kami mahu buat diatas sekeping kad.

Jadi, kepada sesiapa yang masih tidak melakukan perkara ini, lakukanlah, anda pasti akan mendapat hasilnya dengan syarat usaha.

Terima kasih,

Mazlie Nadzri
Sumber:wangcyber.com

Post a Comment:

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

At the post page,this banner can be spin around ;)